Lördag på ön

Tog sovmorgon till klockan 11, mer än tolv timmars sömn, och kokade risgröt till frukost. Det är en lördagstradition bland några norrmän här på ön som vi har anammat. Internet låg nere tills kl 14 och under tiden försökte vi planera våran dag.
Vädret ute var snöfritt med regn och blåst, 2 plusgrader. Inga idéer annat än att sätta sig med acrylfärgerna Rebecka fick i julklapp och måla lite.
Vi kände oss alltför vilsna för fest men tacka vet jag spotify med all världens musik, en god middag och en film. Har svt och tv4 här men upptäckte att inga filmer går förutom "World trade center" på fyran som Oliver Stone förhoppningsvis skäms för och "Being Julia" på svt som är amerikanskt romantik som jag inte är pepp på. Så det blir nog ett avsnitt av "Brideshead Revisited" som jag fick i jul, fantastiskt bra!

Appropå god middag så förträngde både jag och Rebecka att vi skulle resa tillbaka så vi handlade nästan ingen mat innan vi plötsligt åkte.
Så vi har ingen sojakorv! och härpå ön finns inget vegatariskt så om någon vänlig själ läser detta och är pepp så skicka ett litet paket med Sojapölser på burk så blir ni rikligt* belönade!  (PB 116, 8764 Lovund Norge)

Vad tonåringarna under arton på ön hittar på ikväll vet jag inte riktigt men det vi hört som är det mest populära tidfördrivet är att "Sneaka", alltså att tjyvkika in hos grannar och hitta på hyss. Eller att använda upp de fyverkerier som finns kvar efter nyår .

Lördagskvällarna här är nästan alltid mysiga men ändå blir det ensamt trots att vi är tillsammans. Friheten att gå på bio, teater, konsert, ta en fika eller träffa familj och vänner saknas. Sysslolösheten plågar nog många andra ungdomar och vuxna som kommer hit, vilket nog kan leda till alkoholproblem. Sysslolösheten har varit bra för mig de första fyra månaderna men nu är man ganska less på att vara såhär avstressad. Men det är iaf skönt med helg och det håller nog alla med om.
 
*Rikligt kan mätas i kärlek, konst och andra roliga mått

Kommentarer
Postat av: Tove

hej Linus!

Jag foljer din blogg med spanning och tittar aven pa alla bilder pa bilddagboken. Det ar verkligen jatteroligt att bada lasa och skada och jag maste saga att du ar otroligt bra pa att skriva. Man far en bra bild av hur ni har det. Om tre veckor ar jag i Umea och nar jag har landat lovar jag att komma och halsa pa er och ta med mig sojakorv och annat gott. Jag ska forsoka parta till stamningen ocksa. Sag hej till din vackra flicka fran mig.

Kramar till er fran Tove

2009-01-11 @ 04:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0