Lunnefåglarnas ankomst och svenskarnas avresa

s

Lundefuglarna har kommit och vi har 7 dagar kvar på ön. Kommer att sakna ön men kommer att glädja mig till att vara ledig i Umeå en hel sommar och umgås med nära och kära.

Lunnefåglarna kom i en stor flock och såg ut som en myggsvärm. Ett tips är att bara lägger sig ner och bara blunda och slappna av till ljudet av deras vingslag vilket är något speciellt. När en fågel kommer riktigt nära låter det som ett bombflygplan när dom svischar förbi.

Får se om det blir någon till uppdatering av denna blogg.
Annars så får jag avrunda med att tipsa om att sticka ut och testa sådanahär galna idéer som att bo på en ö i atlanten.
Det är klart man växer och blir rikare (både själsligt och börsligt) och kommer på ett och annat om sig själv och om livet.
Men det är klart att det har varit jobbigt när det var mörkt dygnet runt och ingen snö och ungarna skrek en i öronen. Men så är det nog överallt. Gräset är nog inte så mycket grönare på andra sidan.
Och just nu förväntar jag mig att sommaren i Umeå 09 kommer att vara det bästa hittils med galet grönt gräs...


(haha, tyvärr, det ligger ingen undertext relaterat till knark i "galet grönt gräs")


Hade!

Kommentarer
Postat av: Ingvar

Ni har definitivt nåt att berätta för era barnbarn. Hälsa Erling och Välkomna hem!

2009-04-22 @ 18:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0