Lovundlinus, en blogg om arbetsutvandringen

När jag och min flickvänn gick ut gymnasiet våren 08 försökte vi som många andra: hitta ett jobb. Efter sommaren bestämde vi att den som vann i nästa kortspel får bestämma vad vi gör av hösten.  Jag vann och bestämde att vi skulle bojkotta den svenska arbetsmarknaden pga den grova ungdomsarbetslösheten och istället sticka till grannlandet Norge. Två veckor senare satt vi på en färja till en liten ö i atlanten med 350 invånare, två mil söder om polcirkeln och tre mil från fastlandet, som har namnet Lovund. Där jobbar vi båda på heltid på barnehagen (dagis).

Denna blogg handlar om exilen, ensamheten tillsammans, förskolejobbet, vardagen och om intrigerna på ön.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Härligt! Tänk vad bra grupptryck kan vara egentligen :)

Ser fram emot nästa inlägg!

2009-01-07 @ 22:21:56
URL: http://kajsaklara.blogg.se/
Postat av: Ingvar

Roligt! Ser fram emot att läsa om alla som häckar på ön och ffa alla intriger!!

2009-01-08 @ 08:03:19
Postat av: Leena

Hej

Instämmer med Kajsa och Ingvar. Jag kommer nog inte att uppdatera lika ofta som du, det tar tid att lära sig. Förresten vad fin bloggen är , jag menar då bilden av lovund

2009-01-08 @ 21:42:28
URL: http://leenaingvar.blogg.se/
Postat av: france

det låter negativt i slutklämen där tycker jag. se till att hålla den uppdaterad, detta kan bli en höjdare, haha

2009-01-09 @ 02:08:14
Postat av: france

det låter negativt i slutklämen där tycker jag. se till att hålla den uppdaterad, detta kan bli en höjdare, haha

2009-01-09 @ 02:08:35
Postat av: Anonym

Negativt? Låter snarare humoristiskt och realistiskt i mina öron :)

2009-01-09 @ 07:50:35
Postat av: Jorunn

Bloggkompis! Himla fin blogg tyck ja.

2009-01-11 @ 13:57:54
URL: http://bendingspoons.blogg.se/
Postat av: good morning terrorism

intrigerna på ön alltså. känner alla alla? är alla syskon? är ön som ett stort big brotherhus?

få höra mer intriger!

2009-01-11 @ 17:31:41
URL: http://terrorism.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0