Livet efter stormen

Kommer hem till Umeå över nu till helgen i en blixtvisit för att fira Rebeckas 20årsdag (hon fyller år på söndag den första så födelsedagen firas med en heldagstur med buss från Umeå tillbaka till Norge). Två dagars resa och två dagars nöje.

Vi har bestämt oss för att säga upp oss imorgon måndag. Vilket betyder att vi kommer hem den 30 april!
Som ni trogna läsare säkert har snappat upp så är vi lite så trötta på att inte vara hemma i Sverige, men jag vill dock passa på att nämna att skildringen av livet har varit en aningen pessimistiskt vinklat i denna kortlivade blogg.

Insikten till detta beslut kom slutgiltigt igår när vi insåg att Umeåblixtvisiten till helgen är den enda möjliga fören till påskledigheterna i mitten på april dvs tre månader. För att vi skall överleva i denna isolation ber vi er, vänner och ovänner, att komma på visitation till vårat makabra havsliv i tid och otid. Här finns gratis boende på madrass i våran källarlägenhet, en oförglömlig natur och dyr öl i affären (14 april kommer dessutom Lundefåglarna).

Livet efter denna ständiga storm är väldigt osäkert. Vi har en relativt stor summa pengar efter detta 7 månaders långa arbetspass vilket kan realisera många drömmar. Problemet är att vi inte riktigt vet vad som är bäst.

Första delen av planen är att vara i Umeå i sommar och jobba i skogen med föräldrarna och kanske åka på någon tur någon gång utan att spendera alltförmycket pengar.

Den andra delen av planen är oplanerad. Kan ni hjälpa oss?
Jag vill antingen läsa naturtekniskt basår eller folkhögskola (film). Min framtida plan är att skapa konst i Umeå och studera ekonomi (där jag måste läsa Matematik C först som man kan läsa på Fridhems fhsk alternativt naturtekniskt basår).
Rebecka vill studera teater på folkhögskola. Vi funderar på Fridhem som ligger 4 mil från Malmö.
Vad är smartast?

Och vad ska min blogg handla om efter Lovund?

Kommentarer
Postat av: isak

Jag älskar att ni kommer hem, ni har mitt stöd. Och jag och Tove (räknar jag med) kommer och hälsar på innan det, haha.

Vad det gäller hösten så röstar jag på Malmö. Jag börjar bli mer och mer sugen på att flytta även om jag inte kommer vidare efter 3e provet på scenskolan nu. Jag ska ju också söka Fridhem, annars skulle det bara va så skönt med lite miljöombyte. Fast ni kanske har fått nog av sådant, haha

2009-01-26 @ 01:03:04
URL: http://eklund-thegodfather.blogspot.com
Postat av: Fadern

Bra! Välkomna hem till Valborgsmäss!

Jag behöver hjälp med att timra bastun!!

Norrmännen är kända för att kunna timra - du kanske kan förkorva (f'låt förkovra) dig så länge...Erling kanske har verktöj...

2009-01-26 @ 15:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0